Ugrás a fő tartalomra

Érzéseid avagy értésed a lelki szintjeiden...


Ma a vonaton utazva, kedvenc időtöltésemnek hódolva ...olvastam...figyelmemet egy édesanya hangja vonta magára...ahogy kislánya könyörgését csitította. Aki csak arra kérte az édesanyját "üljünk le, kérlek anya".......a válasz határozottan NEM volt... Mint megfigyelő, nem értettem (...) pár perc múlva elhangzott " amúgy is leszállunk, nem bírsz ki pár percet? " Ilyen helyzetekben...elindul a MEGFIGYELŐ a szemlélő bennem, és nézem az érzéseket, a gondolatokat melyeket az esemény kivált az Ildikóból...
Gyermekkoromban, én is eljátszottam a hiszti minden lehetőségét....volt, hogy sikerrel értem el a vágyott Célt, volt, hogy kudarcba fulladt a kísérlet....de soha nem adtam fel :-)


Számodra is ismerős ez- az érzés? Mikor egy esemény tőled független...mégis belőled is kivált erőket...akár félelmet, haragot...de nem hagy hidegen.
Kurt Lewin frusztrációs kísérletében (1941) bizonyította, hogy amikor az agresszió kiélése nem lehetséges azon, aki a frusztrációt okozta, az agresszió áttolódik egy olyan személyre, tárgyra, helyzetre, amelyen az agresszió kiélése lehetséges. Így történik meg, hogy a frusztrált apuka/anyuka nem a főnökére kiabál, hanem hazamegy, és a feleségére önti haragját.
A feleség a gyerekre dühös, a gyerek pedig, belerúg a macskába. Az agresszió tehát a konfliktushelyzetekben az akadályoztatottságunk által jelenik meg."
Talán ebben az esetben a kislány a vonaton volt az a kiscica akibe "belerúgtak".?..vagy az édesanya akit korábban bántottak?




Ellenállás mentes napot Barti Ildikó



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

"Kezdetben apró dolgokért mondtam köszönetet.Aztán minél hálásabb lettem,annál nagyobb lett a jutalmam.Hát persze,hiszen minden,amire az ember összpontosít,növekedésnek indul.Ha a jóra koncentrálsz az életedben,azzal még több jót teremtesz.A hála a nagy szorzó."